Bespelingen Scheveningen

Speeltijden

Omdat Scheveningen bestuurlijk een onderdeel van Den Haag is, wordt ook het instrument in de toren van de Oude Kerk eveneens bespeeld door de Haagse stadsbeiaardier. Het klinkt in de regel iedere zaterdag van 11.00 tot 12.00 uur en op woensdag van 14.30 tot 15.30 uur. Op Stille Zaterdag (de zaterdag vóór Pasen) vindt geen bespeling plaats.

Luisterplaats

Het Scheveningse spel kan het best worden beluisterd achter de kerk of op een terrasje aan het begin van de - autovrije - Keizerstraat. De kerk is te bereiken met tramlijn 11. U reist dan tot aan het eindpunt.

De stadsbeiaardier

is in dienst van de Gemeente Den Haag. Zijn belangrijkste taak is om de beide carillons te bespelen die eigendom zijn van de Gemeente. Dat zijn de carillons van de Grote Kerk en die van de Oude Kerk in Scheveningen.

Op 1 januari 2012 is Gijsbert Kok uit Bodegraven benoemd als stadsbeiaardier

Als u er geïnteresseerd in bent om te weten hoe het bespelen van zo'n carillon toegaat of als u over  soortgelijke zaken iets meer zou willen weten, kunt u hem mailen of bellen voor een afspraak.

Zijn telefoonnummer is 0172-650701

Zijn e-mailadres: info@gijsbertkok.nl