Nutstuinconcerten

de Grote Kerk Live 2020

Nutstuinconcerten 2020 op vrijdag 3, 10 en 17 juli

Op drie vrijdagmiddagen in de zomer zullen vanuit de toren van de Grote kerk drie speciale beiaardconcerten worden gegeven door internationaal gerenommeerde beiaardiers. In de Nutstuin zijn de concerten prima te volgen, het stadsrumoer valt volledig weg. Bovendien is er gelegenheid om te zitten en een drankje te drinken.

De concerten beginnen om 15.00 uur en duren een uur.
Introductie vanaf een half uur voor aanvang van het concert.
Toegang gratis, consumpties verkrijgbaar in het Juni-café (voor eigen rekening)

Wegens de 1,5-meter restricties is er na afloop geen gelegenheid tot bezichtiging van het carillon.

PROGRAMMA'S

Vrijdag 3 juli, 15.00 uur: Gijsbert Kok (stadsbeiaardier van Den Haag)

Gijsbert Kok speelt een afwisselend programma met werken van Beethoven (250 jaar geleden geboren), liedjes van de onlangs overleden Vera Lynn en een nieuw werk dat de Haagse componist Roel van Oosten schreef t.g.v. 75 jaar bevrijding van Den Haag.

* * *

Vrijdag 10 juli, 15.00 uur: Tommy van Doorn  (beiaardier van Boxtel en onlangs cum laude afgestudeerd aan de Nederlandse Beiaardschool in Amersfoort) speelt divers werk (bekendmaking volgt).

* * *

Vrijdag 17 juli, 15.00 uur: speelt Frans Haagen (beiaardier van Kampen, Doesburg, Almelo en docent aan de Nederlandse Beiaardschool). Ook zijn repertoire wordt later bekendgemaakt.

* * *

De concerten zijn te beluisteren in de Nutstuin, ingang Jan Hendrikstraat (naast Ibishotel)

Toegang gratis

Het eerste concert is ook via onze live stream te volgen op ons YouTube-kanaal.

Wij hopen u te ontmoeten!

Grote Kerk 2016.jpg